Handelsbetingelser hos Sammen i Nyborg

Generelle oplysninger

Sammen i Nyborg (ovdal.dk aps)
Vesterhavnen 5, st. 1.
5800 Nyborg
CVR nr.: 31873053
Telefon: 78787027
Email: info@sammeninyborg.dk

Platform for butikker og brugere

”Sammen i Nyborg” er ikke en selvstændig webshop, men en platform hvor mange butikker kan markedsføre og sælge deres varer. Butikkerne har samme ansvar som ved at have sin egen webshop.

Som kunde indgår man en aftale direkte med den enkelte butik om varens pris og levering. Som kunde indgår man derfor ikke en aftale med “Sammen i Nyborg”. “Sammen i Nyborg” er udelukkende formidler af butikkernes varer og tilbud, samt faciliterer at kunder og butikker kan indgå en online aftale.

Det er de enkelte butikker der er ansvarlig for at overholde gældende lovgivning, herunder markedsføringsloven.

Priser

Hos Sammen i Nyborg tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Kommission
I april 2020 er platformen gratis at benytte for butikkerne i Nyborg, herefter vil Ovdal.dk modtage provision til dækning af udvikling, vedligeholdelse og andre omkostninger forbundet med platformen. Provisionen vil være 5% af ordreværdien, dog. min. 5 kr.

Betaling

Betaling foregår med MobilePay direkte til den enkelte butik. Betalingen skal senest ske samme dag som varen leveres, såfremt varen bestilles før klokken 14.00 på almindelige hverdage. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Butikkerne på “Sammen i Nyborg” tilstræber at levere ordrer indgået inden kl. 14 samme dag (på hverdage), ordrer herefter sendes næstfølgende hverdag.
De butikker, der tilbyder gratis levering, leverer som udgangspunkt til Nyborg by -  med mindre andet aftales direkte med butikken.
Varer leveres af de enkelte butikker.
OBS: Varen leveres til hovedør. Ønskes andet, bedes dette oplyses ved bestillingen.
Der leveres varer alle ugens hverdage. 
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Butikkerne på platformen giver 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid", efter du har opdaget manglen/fejlen. 
 
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten tages kontakt direkte til den butik, der er handlet med.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Butikkerne på “Sammen i Nyborg” giver 14 dages fuld returret på varer købt på platformen.
Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom madbilletter, overnatning, transport mm. er i henhold til - "Lov om visse forbrugsaftaler - §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a" – ikke omfattet af fortrydelsesret. Såfremt et arrangement aflyses, refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto. Gebyrer refunderes ikke.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til butikken, hvor varen er købt, senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@sammeninyborg.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur skal du tage kontakt til den butik hvor i du har købt varen

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.- Billetter eller eventrelaterede produkter såsom madbilletter, booking af transport eller overnatning mm.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til butikken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Butikkerne modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i den fysiske butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til butikken retur fra butikken.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik

På “Sammen i Nyborg” er det muligt at vælge at afhente ordren i butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk. Når varen afhentes i butik, gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i butik.

Alkohol

Iflg. Dansk lovgivning skal personen være minimum 18 år for at købe alkohol over 16,50%. For køb af alkohol under 16,50% skal personen være fyldt 16 år.
Vi forbeholder os ret til at bede om fremvisning af gyldigt billed-ID som aldersdokumentation i tvivlstilfælde.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med butikkerne på platformen og handle på vores platfom, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
 
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om, hvad du har købt
 
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Sammen i Nyborg. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i en butik på “Sammen i Nyborg”, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@sammeninyborg.dk